همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه به خاطر مصلحت نظام سکوت پیشه کرده است گفت: انتقاد از دولت روحانی بهانه دادن به دست آمریکاست

ناطق نوری

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومی بیت امام جمعه اهواز، وی در دیدار با علما و طلاب اهواز افزود: چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟ اگر مسایلی در داخل کشور وجود دارد باید در محافل داخلی بیان کرد، و نیاز به طرح آنها روی منبر و در رسانه‌های گروهی و اجتماعی نیست.

وی گفت: من همواره قاطعانه و صریح سخن گفته‌ام؛ ازکسی ترسی ندارم و اگر نقطه ضعفی باشد، با صراحت اعلام موضع کرده و نقد خود را بیان می‌کنم، اما دلیل سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قایل به آن شدم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دراین دیدار که نماینده ولی فقیه درخوزستان نیز حضور داشت، در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان مبنی بر اینکه شما چندین سال پیش به عنوان لیدر جریان اصولگرایی بودید، اما اکنون چطورشده که از این جریان خارج و وارد اصلاحات شدید؟ بیان داشت: من روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف این گونه حرکات هستم؛ من اصولگرای معتدل هستم اما اقدام‌های رادیکالی را به هیچ وجه قبول ندارم. من در اصول، اصولگرایی معتدل هستم.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: درست است که من اصولگرا هستم اما اصولگرایی به معنای تند روی و انجام اقدام‌های رادیکالی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف سر سخت تند روی هستم.

وی گفت: معتقدم هم تندروی‌های جریان اصلاحات، و هم تندروی‌های اصولگرایان به انقلاب ضربه زد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که تندروی را هیچ کس قبول ندارد، اظهارکرد: اینکه برخی جلوی سخنرانی سید حسن خمینی را که در کنار رهبر معظم انقلاب ایستاده بود بگیرند،اقدامی اشتباه و غلط بوده و نتیجه‌ای جز ضربه به نظام و انقلاب را درپیش نداشت.

حجت الاسلام ناطق نوری، با تاکید بر اینکه میزان رهبر معظم انقلاب است، گفت: مسئولان حرکت خود را باید بر معیارهای رهبری تنظیم کنند و مراقب باشند که نه فراتر از او قدم بردارند و نه عقب تر از او؛ چرا که در این صورت یا جزو خوارج خواهند شد و یا از قافله عقب خواهند ماند.

وی درپاسخ به سووال یکی دیگر از طلاب درخصوص وضعیت حجاب در جامعه، عامل عمده بروز این معضل اجتماعی را وضعیت بد اقتصادی دانست اما افزود: باید شیوه برخورد با آن اصلاح شود؛ اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به طور مستقیم برخورد کنند، شیوه اشتباهی است و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: هم اکنون اگر جوانی بخواهد بر خلاف حکومت عمل کند، و یا به نوعی اعتراضی نسبت به دولت و حکومت داشته باشد، اعتراض خود را با تغییر ظاهر و بی حجابی نشان می‌دهد که باید برای حل این موضع آسیب شناسی دقیقی صورت گیرد و تنها به برخورد با معلول اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام ناطق نوری فشارهای اقتصادی را مهم‌ترین عامل بدحجابی عنوان کرد و افزود: برای رفع مضلات فرهنگی باید مشکلات و دغدغه اصلی مردم را بر طرف کرد؛ چراکه مشکلات معیشتی تأثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم، به ویژه جوانان دارد.

حجت الاسلام ناطق نوری که از سه روز پیش در خوزستان بسر می‌برد، در دو آیین نکوداشت نمایندگان شهید و فقید خوزستان در اهواز و نیز نکوداشت نمایندگان شهید و فقید آبادان شرکت کرد.

کد خبر 261308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha